Yummy Friends

Wednesday, December 22, 2010

Khasiat Air Suam @ Sky Juice Yang Ajaib

  Credit:Google
 

Ino menarik dan saya rasa kita semua patut amalkannya...;)

Tahukah anda semua air suam mempunyai banyak khasiat dan mampu menyembuh penyakit dengan cara yang mudah dan murah. Minum air suam sebanyak lapan gelas sehari dapat mengekalkan kesihatan tubuh badan kita.


Berikut lapan sebab tentang kebaikan minum air putih/air suam/air kosong/air masak...


1. Menguruskan badan
 
Khabar gembira buat para wanita yang tengah berdiet. Air suam tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita.


2. Meningkatkan kesuburan
 
Air suam dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.


3. Melancarkan sistem pencernaan
 
Minum air suam dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.


4. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanser
 
Air suam bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.


5. Perawatan kecantikan
 
Kekurangan pengambilan air suam menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkerut.


Baik untuk anda..jom minum!!


6. Tubuh lebih segar dan sihat
 
Khasiat air suambukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.


7. Menyihatkan jantung
 
Air suam juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air suam.


8. Ubat kepada penyakit strok

Air suam tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.


Jadi...apa lagi....jom minum air suam :) Minum!!!

6 comments:

Encik Ska said...

thanks for sharing :)

aye-na said...

thanks for sharing..entry yg sgt berguna..=)

Mas said...

sebab tu mas suka air suam dan sky juice.....menyihatkan....he..he..
tima kasih sudi kongsi....entry yang baguss...

Admin said...

sama2 en ska, aye-na and Mas....jom minum tp air suam je :)

Artzlizan said...

amat berguna info ni...thanks...

Admin said...

sama2...sharing tu caring..heehhee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

"All images are sourced from the internet and are in the public domain. We claim no credit for any images or videos featured on this site unless otherwise noted. All visual content is copyright to it's respectful owners. If you own rights to any of the images or videos, and do not wish them to appear on this site, please contact us via e-mail and they will be promptly removed. We are not responsible for content on any external website, and a link to such site does not signify endorsement. Information on this site may contain errors or inaccuracies; the site's proprietors do not make warranty as to the correctness or reliability of the site's content."